מהי תזונה טבעית

מהי תזונה טבעית

התזונה הטבעית מבוססת על אכילת מזון בריא ככל הניתן, מגוון, מזין ומלא, תוך התאמה ספציפית ומדויקת לכל מטופל. התזונה הטבעית לא בהכרח שוללת אכילת מוצרים מהחי ואין פירושה צמחונות או טבעונות.  בראש ובראשונה מתבצעת שיחה של כשעה, שמטרתה קבלת מידע לגבי בריאות המטופל ואורח החיים שלו, כאשר הפן הרגשי זוכה להתייחסות רחבה מאוד. חלק גדול מהטיפול הוא הבירור מה גורם לאותו אדם לחלות שוב ושוב? מה מונע ממנו לרדת במשקל? וכו'. ההבנה כי מדדים רגשיים גורמים לבעיות בריאותיות ולהשמנה מביאה את הרפואה הטבעית לשורש הבעיה ובכך לטיפול אמיתי ועמוק..

מטרתה של התזונה הטבעית היא לסייע לאדם ללמוד מהו אורח החיים הבריא ביותר עבורו ולסייע לו להפוך את התזונה הבריאה לאורח חיים. על ידי מציאת הסיבה לבעיה הבריאותית או להשמנה ניתן לטפל בה בצורה הטובה ביותר ולהגיע לתוצאות שנשמרות במשך שנים, ולא רק שמביאות להרזיה אלא גם גורמות להיעלמות של בעיות בריאות שונות, כמו בעיות עיכול, כאבי ראש, צרבות, עצירויות, בעיות נשימה, בעיות עור, שפעות חוזרות ועוד. כל זאת על ידי הטיפול הטבעי המשלב תזונה, צמחי מרפא, פרחי באך ועוד. הטיפול הטבעי חשוב במיוחד בילדים ובתינוקות, כדי למנוע החמרה והפיכת מחלות קלות לכרוניות, וכן עקב הרצון להימנע ככל האפשר מתרופות וכימיקלים.

טיפים לאורח חיים בריא
♦ מומלץ מאוד לפתוח את הבוקר בשתי כוסות מים חמימים עם חצי לימון וכפית דבש. הדבר מנקה את מערכת העיכול, ומעודד יציאה. מעולה לסובלים מעצירויות, וניתן להוסיף 1-2 כפיות שמן זית.

♦ סיים לאכול את הארוחה האחרונה ביום בשעה 19:00, וכל המקדים הרי זה משובח. בכל מקרה, אין לאכול עד 4 שעות לפני השינה.

♦ מזון שנאכל בלילה אינו מתעכל כראוי, משתי סיבות: האחת היא שבזמן השינה מוזרם פחות דם למערכת העיכול, מה שגורם לתהליך העיכול להתארך ולא להתבצע כראוי, והשניה נוגעת ברפואה הסינית, לפיה הקיבה נמצאת בשפל מבחינת תפקודה בשעות הערב, מה שגורם לבעיות עיכול.

♦ יש ללעוס היטב את המזון. הרמב"ם אמר כי יש ללעוס את המזון עד שיהיה נוזלי, ולקטנוניים: 32 לעיסות, כמספר השיניים. בהתחלה נסו לספור בכל ביס 32 לעיסות, ואחרי ארוחה- שתיים תתרגלו ולא תצטרכו עוד לספור. לעיסה נאותה מסייעת לפעולת העיכול, ומביאה לתחושת שובע מהר יותר, מה שיגרום לקיצוץ בכמויות האוכל.

♦ החלף את הדגנים שאתה אוכל (חיטה, שיפון, אורז, וכו')  בדגנים מלאים- הדבר יספק לגופך ויטמינים ומינרלים חשובים וכן סיבים תזונתיים החשובים לתחושת שובע ולספיחת כולסטרול, רעלים, ולמניעת עצירות. 

 

תגיות ראשיות: 

הוסף תגובה חדשה

תגובות

היי שאלה בקשר למאמר
רציתי לדעת מתי נכתב מאמר זה,תודה רבה

הכנתי אורז מלא אחרי מס ׳ נסיונות כושלים ... ואכן ההשריה הלילית ובצל מטוגן יצא מדהים טעים והול ברכות הנדרשת ... תודה

הי. האם זה אומר שמשעה 19 לא כדאי לאכול כלום? גם לא פירות/ירקות? ומה עם שתייה? רק מים?

הדבר מאוד אינדיווידואלי, ותלוי בגורמים רבים (רמות סוכר בדם, שעת השינה, האכילה במהלך היום ועוד) אך בעיקרון, את צודקת.

איזה כיף שמצאתי את האתר שלך,
הרבה מהנושאים אני מכירה ומיישמת - אבל יש עוד הרבה לדעת ואת כותבת בצורה מעולה.
תודה!

מאז שהפסקתי לאכול בלילה אני מרגיש פחות נפוח וירדתי 2 קילו, בלי לעשות שום שינוי אחר בתזונה שלי. זה טיפ טוב! תודה. יש לי שאלה: בשעון חורף השעה שצריך להפסיק לאכול היא אותה שעה כמו בקיץ?
הרבה אנשים מדווחים על ירידה משמעותית במשקל כאשר הם מפסיקים לאכול בלילה, מכיוון שמזון שנאכל בלילה לא מתועל ליצירת אנרגיה (כיוון שבלילה אנחנו לא פעילים כמו ביום) אלא הולך ישירות למאגרי השומן בגוף (לכן לאנשים שאוכלים בלילה יש רמת טריגליצרידים גבוהה יותר). ולשאלתך: באופן אידאלי, אנו אמורים לישון בשעות החשיכה ולהקיץ עם הזריחה, ולכוון את שעות האכילה שלנו בהתאם. אבל באורח החיים שלנו כיום, זה בלתי אפשרי. לכן כדאי לשלב הקשבה לשעות האור יחד עם התאמה לאורח החיים שלנו. רצוי באופן כללי לאכול את ארוחת הערב מוקדם יותר בחורף, אבל לא כדאי לאכול אותה לפני החשיכה, אלא אם אתה הולך לישון בסביבות השעה 21:00-22:00- שאלא אם כן, תבלה את שעות השינה בבטן מקרקרת. נסה ותראה מה מתאים לך.