טיפול טבעי לאקנה

טיפול טבעי לאקנה
 
אז מהו הטיפול הטבעי לאקנה, פצעי בגרות, חצ'קונים... איך לא שלא נכנה את העניין המציק הזה של פצעים על הפנים- המטרד הזה ממשיך להציק ולהטריד בני נוער ומבוגרים רבים. 
האקנה הוא למעשה סתימה ו/ או דלקת בנקבוביות העור (זקיקים). השאלה המעניינת היא- למה?
 
חוסר איזון בהפרשת הסבום (ה'חלב') המופרש מהנקבוביות, יכול לגרום להפרשה רבה מדי או צמיגית של החלב, מה שגורם לסתימה של הנקבוביות. גם חוסר איזון הורמונלי יכול לגרום להופעת או להחמרת האקנה, כמו שקורה בגיל ההתבגרות, לפני מחזור (PMS ופצעים על הפנים הולכים הרבה פעמים יחד...) או במהלך מחזור, וגם בתקופות של סטרס (מכירים את הפצעון לפני מבחן? את החצ'קון הענקי לפני הדייט או בבוקר של החתונה?). וכמובן- שימוש במוצרי קוסמטיקה לא נכונים גורם להופעת פצעי בגרות.
 
אז איך מטפלים באקנה בצורה טבעית? ואיך מונעים אקנה? קבלו את חמשת כללי הזהב שלי לטיפול טבעי בפצעי בגרות. 
 
1.  הקשר בין הורמונים לאקנה
כשיש חוסר איזון הורמונלי, הוא משפיע על כל הגוף וגם על העור. בכל גיל ניתן לסייע לאיזון הורמונלי, בהתאם לגורם הבעיה. אם הגורם לחוסר האיזון הוא מתח, למשל- נשתמש בטכניקות התרגעות ובטיפול בגורמי המתח, ובכך נפחית את רמת הורמוני הסטרס שמחמירים אקנה.
כאשר חוסר האיזון קשור להורמוני המין, כמו אקנה שמחמיר סביב הוסת, גיל ההתבגרות ואף אצל מבוגרים, אני נעזרת בצמחי מרפא ומתאימה למטופל/ת פורמולת צמחים מאזנת הורמונלית. 
 
2. הקפדה על הגיינה מסייעת למנוע ולהיפטר מפצעי בגרות
חובה להקפיד לרחוץ ידיים בסבון לפני שנוגעים בפנים, לא לחטט בפצעים ולא למשש את הפנים בכל רגע נתון. החיידקים שנמצאים על הידיים תורמים להתפתחות של אקנה ומחמירים אותה. מעבר לכך, מומלץ שלא להתעסק בפצעים, כי ההתעסקות פוצעת את העור ומשאירה כתמים וצלקות, לפעמים לכל החיים. 
 
3.שימוש במוצרי קוסמטיקה טבעיים וללא כימיקלים או בישום.
לעתים קרובות נגרמת האקנה מרגישות לכימיקלים שונים ולחומרי בישום שונים שנמצאים בסבונים ובמוצרי הקוסמטיקה בהם משתמשים. רצוי לרחוץ את הפנים בסבון עדין, ללא בישום, ורצוי טבעי. במקרים של אקנה בינוני- קשה יש לרחוץ את הפנים עם סבון כזה פעמיים ביום.
מומלץ למרוח על הפנים קרמים עדינים ו- 100% טבעיים, המיועדים לאקנה, ונרקחים באופן אישי למטופל/ת- הם מסייעים באיזון הפרשת הסבום והרגעת העור (למשל קרם פנים לאקנה שאני רוקחת). יש לזכור- מוצרים שמייבשים את העור, עלולים לגרום להפרשת סבום גדולה יותר, וכך להחמרת האקנה. 
 
 
4. תזונה ואקנה
הנושא הזה קצת יותר מורכב, כי כל אחד מגיב בצורה שונה למזונות שונים והאקנה שלו מגיבה למזונות אחרים. בקליניקה נוכל לגלות האם יש קשר בין התזונה שלי לבין האקנה? האם יש רגישויות למזון שגורמות לאקנה? 
ישנם אנשים הסובלים מחסרים תזונתיים שונים, שגורמים לבעיות עור ופצעים, ולהם יש להתאים לעיתים תוספי תזונה ספיציפיים. מכיוון שאין המלצה גורפת לכל בני האדם, מומלץ לפנות ליעוץ נטורופתי לטיפול באקנה על מנת לאבחן את הגורם לבעיה ולהתאים את התזונה המדוייקת לכל אדם כדי להיפטר מהאקנה.
 
5. בעיות עיכול ואקנה 
הרבה פעמים מטופל נכנס אלי לקליניקה, ואני יודעת מה הגורם לבעיה שלו לפני שהוא מדבר... פצעים על הפנים נגרמים פעמים רבות מבעיות עיכול. עיכול לא מיטבי של המזון עלול לגרום להפרשת רעלים דרך העור. בקליניקה אני מסייעת למטופל להיפטר מהבעיה על ידי התאמת תזונה ושינוי הרגלי אכילה. במקרים רבים ראיתי כיצד טיפול זה פותר את בעיית הפצעים אחת ולתמיד. 

לסיכום, אקנה הינה בעיה מציקה שניתן לטפל בה ולפתור אותה מהשורש, בשילוב של טיפול טבעי חיצוני וטיפול טבעי פנימי.
 

 

תגיות ראשיות: 

הוסף תגובה חדשה

תגובות

הי נועם, מוזמן ליצור איתנו קשר 08-8597005 או בווטסאפ 058-7117009

אני משתמשת במוצרים שלכם לפצעים במסיכת חמר ובמכסח החצ'קונים. הם ממש ממש טובים.

בני סבל מאקנה גרוע מאוד, והחלטנו לנסות טיפול טבעי לאקנה לפני שלוקחים רואוקוטן. אנחנו חיים בבית עם מודעות לבריאות ובני הסכים לנסות את הטיפול. הגענו לענבל הנטורופתית בזכות המלצה מגיסתי שהיתה מטופלת אצלה לבעיות בבלוטת התריס שהרופאים אמרו שאין להן פתרון אבל אצל ענבל החזירו את הבלוטה לתפקוד.
ענבל נפגשה עם הבן שלי ועשתה לו סדר בתזונה. היא גילתה שמזון מסויים שהוא אוכל גורם לו לרגישות ולאקנה, וגם שהעצירות ממנה הוא סובל (לא ידענו בכלל שפעם ביומיים שלושה זה עצירות) מחמירה את הבעיה.
לא האמנתי שהוא יוותר על הקולה שלו ועל כל מיני דברים אחרים, וגם אמרתי את זה לענבל.
היא אמרה לי דבר אחד: תני לו קרדיט.
מסתבר שהקולה היתה לו פחות חשובה מלהעביר את הפצעים.
קניתי גם משחת חימר לפצעים שעשתה לו מאוד טוב לפנים, ועוד איזה תמצית צמחים שהנטורופתית רקחה.
בפגישה השניה שהיתה כבר ראו שיפור דרמטי בפנים. במקום המון המון פצעים על כל הפנים היו כמה מוקדים קטנים. בתוך כמה שבועות זה נהיה פצע פה ופצע שם שטיפלנו בו עם המשחה והצמחים.
כל הבית שינה את התזונה בעקבות הטיפול של יואב, עברנו להקפיד על ארוחות צהריים מסודרות במקום לחטוף פיצה, יותר ירקות. הבטחון העצמי של יואב השתפר כי הפצעים ביישו אותו מאוד.
מי היה מאמין שדברים כל כך פשוטים יעשו הבדל כזה גדול. והכל בזכות ענבל נתן שאיבחנה בשניות מה שרופא משפחה ורופא עור לא התייחסו אליו בכלל.

קניתי את הקרם פנים ואת המסכה של הבוץ והיא עזרה לי מאוד, הפנים היתנקו מאוד וכמעט כמו עור של מישהי אחרת. אני ממליצה מאוד.
עינבל רצתי להודות לך על המוצרים המצויינים שהוציאו לי את הכתמים של החצ'קונים וגם התזונה עזרה...