מרק ירקות חורפי מהיר

מתכון טבעוני
מרק ירקות חורפי מהיר

מתים מרעב ואין לכם כוח לחכות לשום תבשיל ארוך? המרק הזה נולד בדיוק מהצורך הזה: משהו מזין ומשביע, והכי חשוב- מהיר. בזמן שהתענגתי על הצלחת השניה ממנו, החלטתי שיהיה זה פשע שלא לשתף אתכם במרק המופלא הזה.

רכיבים: 
 

כמעט כל ירק שתמצאו בבית יצלח למרק: קישוא, דלעת, כרוב, כרובית, בטטה, תפוח אדמה, סלק, דלורית, גזר, בצל לבן, בצל ירוק, כוסברה, פטרוזיליה, כרישה, ברוקולי, תירס (מופרד לגרגרים), עגבניות...


מלח ופלפל לפי הטעם
כורכום/ כמון
פפריקה מתוקה
מעט מאוד פתיתי צ'ילי או פלפל צ'ילי שלם
לא חובה: מעט רסק עגבניות (בערך כף ל- 3 ליטר מרק, לא לסובלים מקנדידה)

 

אופן הכנה: 
1. מרתיחים מים בסיר, או משתמשים במים רותחים מקומקום.

2. מגרדים במגרדת את כל הירקות, וקוצצים דק את הירקות העליים והכרובית. אפשרות שניה, (במיוחד למי שמכין כמות גדולה): טוחנים במעבד מזון בפולסים קצרים (המטרה היא לא ליצור מחית, אלא חתיכות דומות לאלה שמתקבלות מגרור במגרדת). אם משתמשים בסלק- כדאי לגרד אותו בחלק הדק של המגרדת, ובמקרה של שימוש במעבד מזון- מתחילים בסלק, טוחנים אותו היטב, ורק אז מוסיפים את שאר הירקות.

3.מכניסים את כל הירקות לסיר, מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש. מתבלים במלח ופלפל, ובשאר התבלינים (לא מצויינות כמויות, כיוון שהתיבול תלוי בטעם אישי ובכמות המרק שהכנתם). מכסים במכסה.

4. המרק יהיה מוכן בתוך זמן קצר- בין 10 ל- 20 דקות, תלוי בכמות המרק. אפשר לסחוט לימון לכל צלחת בזמן ההגשה ולזלף למעט שמן זית איכותי (משדרג כמעט כל מרק, ובעיקר מרקי קטניות וירקות). 

 
העשרה וגיוונים:
אפשר להוסיף לצלחת אטריות אורז דקיקות (לא מבושלות) ולחכות דקה- שתיים לפני שמתחילים לאכול. גם קינואה, אורז, כוסמין או אמרנט מבושלים שבמקרה נשארו במקרר יהיו נפלאים.

 

תגיות ראשיות: 
הכנתם? צלמו ותייגו :)

הוסף תגובה חדשה

תגובות

מה לגהי טיגון הירקות קודם הכוונה לבטא קרוטן או דזה לא משנה ויש ויטמנים בכל זאת
תודה על היעוץ

אם הבנתי נכון, את שואלת האם הויטמינים והמינרלים נהרסים בבישול המרק או שהם נשמרים? אז מכיוון שזה מרק ירקות מהיר מאוד, הבישול קצר יותר, מה שמפחית את איבוד הויטמינים. מצד שני, הם נחתכים דק מאוד כך ששטח הפנים שלהם גדול יותר ויש יותר איבוד ויטמינים למים. מצד שלישי, זה מרק אז שותים את הויטמינים האלה. 
ישנם ויטמינים שרגישים מאוד לחום, כמו ויטמין סי, ויטמיני בי, אותם אנחנו מקבלים יותר מירקות ופירות טריים ופחות ממזון מבושל. ויטמינים אחרים ובעיקר מינרלים פחות רגישים לחום ואותם נקבל גם במרק. למשל, ברזל, שאפילו קל יותר לספוג אותו ממזון מבושל מאשר ממזון חי.

מקווה שעניתי על שאלתך,

ענבל נתן בר, נטורופתית