מרק בשר תימני

מרק בשר תימני

זה פשוט כל כך טעים. אין כמו מרק בשר תימני שמתבשל לו ארוכות על הגז ביום חורף גשום. כל הבית מתמלא בניחוח... של בית. כי עם כל הכבוד לאפל פאי, ריח של בית תמיד יהיה מבחינתי ריח של מרק תימני. יש לי כרגע בתנור מאפינס אוכמניות, בתנור שלידו עוגות לימון, והן אפילו לא מדגדגות אותי כמו המחשבה על סיר המרק שמעליהן. יש הרבה גרסאות למרק בשר תימני, כמו שיש המון גרסאות לכל דבר בעצם, וזו הגרסה שלי, שמזכירה לי את סבתא ואת השבתות החורפיות בבית שלהם. אני אשמח לשמוע אם יש לכן ולכם הארות והארות, או שאתם זוכרים איך סבתא שלכם הכינה את המרק. 

רכיבים: 

700 גר' בשר בקר כתף

10 תפוחי אדמה קטנים  או 4 בינוניים

חצי צרור כוסברה

בצל ענק קצוץ דק

2 עגבניות גדולות אדומות ובשלות

10 שיני שום קטנות

כף חווויג' מרק

כף פפריקה מתוקה

מלח

שמן זית 

כף שמן צמחי

מים לכיסוי (לא מהברז)

אופציונלי: 2 גזרים, קישוא

אופן הכנה: 

1. בסיר גדול ורצוי נון סטיק, שמים מעט שמן זית וככף שמן צמחי. זה בשביל שהשמן לא ישרף. צורבים - סוגרים היטב את חתיכות הבשר משני צדדים. 

2. מוציאים את הבשר לצלחת, ומכניסים את הבצל הקצוץ אל תוך אותו הסיר בלי לשטוף אותו. מזהיבים את הבצל.

3. מחזירים לסיר את הבשר, מוסיפים מים רותחים לכיסוי. מקפים את הקצף, תשתדלו לא לקחת יותר מדי בצל עם הקצף. מתבלים ומבשלים כשעה.

4. קולפים את תפוחי האדמה. קולפים את הגזר וחותכים לשלוש, וכך גם לגבי הקישוא. מגרדים את העגבניות על החלק הכי דק בפומפיה. שוטפים את הכוסברה (אני גם משרה במי מלח). קולפים את השום ומשאירים את השיניים שלמות.

5. מוסיפים למרק את הירקות . אם יש צורך מוסיפים מעט מים רותחים. המים לא צריכים ממש לכסות את הבשר והירקות, אנחנו רוצים מרק מרוכז, אז לא נורא אם יש בצבוצים למעלה. 

6. מבשלים עוד לפחות שעה- שעה וחצי, עד שהבשר רך מאוד ותפוחי האדמה מוכנים.

7. מגישים עם פלחי לימון בצד, קובנה (מתכון בהמשך, בינתיים לחם כוסמין הוא אופציה מעולה ומאוד מאוד מזכיר את הקובנה ה'בשרית' שנוהגים לאכול איתה מרק) או סלוף. אם יש לכם סחוג, מה רבה שמחתכם. ואם יש לכם חילבה, רבה היא עוד יותר, בעקומה הפוכה לאימת חבריכם שיצטרכו לשבת לידכם בימים הקרובים.

בתיאבון ובאהבה! ענבל

 

הכנתם? צלמו ותייגו :)

הוסף תגובה חדשה

תגובות

שכחת את הסעיף הכי חשוב - שלב הכנסת התבלינים למרק

בסעיף 3: אחרי שמקפים את המרק, מוסיפים תיבול וממשיכים לבשל. 

זה נראה מדהים. מתה כבר לנסות אעדכן איך יצא