אורז פרסי מלא

מתכון טבעוני
תערובת אורז מלא,  אורז בר ואורז לבן

לדעת להכין אורז פרסי זה הרבה יותר מלבשל טוב. זה סוג של תכונת אופי, משהו כזה שמאוד מרשים אנשים כאילו שזה ידע סודי קדמון ומאוד מסובך להכנה. אחרי שתקראו את המתכון ותכינו אותו פעם אחת, תגלו שזה לא בשמיים. אחרי שהבנתם את הפרנציפ, זה ממש פשוט.
אני לא פרסייה, אבל במשך כמה שנים טובות תיחקרתי היטב כל מי שחשדתי שאבותיו הגיעו מממלכת אחשוורוש, כי נורא רציתי לדעת איך להכין אורז פרסי אמיתי, אבל כל ההסברים בעל פה לא היו הדבר האמיתי.
יום אחד תפסתי בגן השעשועים אמא פרסייה והבאתי אותה אל ביתי כדי שתראה לי בדיוק, אבל בדיוק איך היא למדה מסבתא שלה. אחרי שהיא סיימה להתפלא מזה שאין לי בבית אבקת מרק, היא תיקתקה לי סיר במהירות האור, שהיה טעים כמו גן העדן.
בהמשך ניסיתי להכין אותו עם אורז מלא, שיצא פשוט נפלא, שידרגתי את הרכיבים והכנסתי שלב נוסף בו אני מערבבת גם בצל לתוך האורז עצמו- שידרוג שבעיני שווה את המאמץ.
תמונות- בקרוב.

 

רכיבים: 

3 כוסות אורז בסמטי/ עגול, רצוי מלא
5.5 כוסות מים מינרליים/ מסוננים
כפית מלח, רצוי אטלנטי. אם משתמשים במלח גס שימו כפית ממש גדושה.

 

שמן זית

2 בצלים גדולים
2 תפוחי אדמה
כורכום
חצי חבילת פטרוזיליה


לקישוט: צימוקים ושבבי שקדים
אופן הכנה: 

1. משרים את האורז המלא במים למשך לילה ומסננים. ההשריה מוציאה טעמי לוואי מהאורז המלא ומותירה אותו רך וטעים.
2. בינתיים מארגנים סיר שטוח הכי רחב שיש בבית עם תחתית כפולה (יודעים לפי זה שהוא כבד). חותכים את הבצל לחצאי טבעות גסות ומזהיבים בשמן זית. מוציאים חצי מכמות הבצל לצלחת כשהוא מקבל צבע זהוב, ואת החצי השני משאירים בסיר עד להשחמה. מוציאים את הבצל השחום מהסיר לצלחת נפרדת ושומרים בצד.
3.חותכים את תפוחי האדמה לפרוסות, מחזירים לסיר את הבצל הזהוב הבהיר, ומסדרים מעליו את פרוסות תפוחי האדמה באופן חופף. מפזרים מעליהם כורכום ומעט מלח. נותנים להם להיטגן לכמה דקות.
4. בינתיים מביאים לרתיחה את האורז עם המים והמלח. מנמיכים אש ומבשלים עשר דקות. (תכל'ס, בדרך כלל את השלב הזה אני עושה במקביל לשלב 2, כך שהאורז מוכן בערך בשלב שבו סיימתי עם תפוחי האדמה).
5. מערבבים אל תוך סיר האורז (בעדינות רבה בלי לשבור את האורז) את הבצל השחום משלב 2, יחד עם פטרוזיליה קצוצה. את כל השמחה הזו פשוט שופכים בעדינות אל תוך הסיר השטוח עם תפוחי האדמה.
6. מסדרים שניים שלושה חורי איוורור לאורז- פשוט תוחבים את הידית של כף עץ אל תוך האורז בשלוש מקומות ליצירת 'ארובות'.
מכסים ומבשלים על אש נמוכה כארבעים דקות.
7. פותחים את הסיר ומעבירים בעדינות אין קץ את האורז, כף אחרי כף אל צלחת הגשה. בין לבין מפזרים צימוקים ושבבי שקדים. כשמגיעים לתחתית, הופכים אותה על ערימת האורז היפה שסידרנו. אני יודעת שפרסים 'אמיתיים' מגישים את התחתית בנפרד מהאורז, אבל לדעתי זה ממש מרשים ויפה להגיש ככה.

תגיות ראשיות: 
הכנתם? צלמו ותייגו :)

הוסף תגובה חדשה

תגובות

בעלי מבית פרסי, הם מכינים קצת שונה, כמובן לא עם אורז מלא, ניסיתי את המתכון שלך עם שינוי קטן (בלי צימוקים) יצא מצויין ואפילו בעלי נהנה.

המתכון לא כל כך פשוט, אבל שווה לדעתי את כל השבחים שגרפתי כשהכנתי אותו. אוהבת מאוד את האתר המקסים והיפה שלך ונהנית מהמוצרים המדהימים.